Werk in het bedrijfsleven

In het bedrijfsleven is altijd vraag naar een administratief medewerker. Deze mensen kunnen niet gemist worden. Je kunt zowel parttime als fulltime aan de slag als administratief medewerker. Het leukste aan dit werk is dat je erg veel soorten werkzaamheden uit kunt voeren zoals: beantwoorden van telefoontjes, verwerking van de post, afhandelen van e-mails, maken van brieven, dossiers bijhouden, afspraken maken, etc. Misschien spreekt het jou ook wel aan en ben je op zoek naar een leuke baan. Je gaat je bezighouden met de administratie van het bedrijf en deze moet netjes op orde zijn. Een directeur kan inzicht vragen in de administratie en een toelichting vragen aan je. Het is dan van belang om goed alles op orde te hebben zodat je er meteen op in kunt spelen. Aan de hand van de administratie van een bedrijf kan er ook gekeken worden welke facturen nog niet betaald zijn, of welke klanten nog gebeld moeten worden. Het geeft een bedrijf ook inzicht hoe zij er nu voor staan.

 

Belangrijke functie

Als je als administratief medewerker werkt in een bedrijf, dan heb je een belangrijke functie. Iedere dag komt er weer veel post en e-mail binnen en deze moet bekeken worden. Er moet gekeken worden naar wie de mail of post toe moet of af te werken, sommige poststukken zal je zelf af moeten werken. Ook zal je mails moeten versturen of brieven. Het is dan ook van belang dat je als administratief medewerker om kunt gaan met de computer. Brieven typen en e-mail beantwoorden zullen vaak de meeste dingen zijn waar je je mee bezig gaat houden. Het is een leuk en het geeft veel afwisseling, maar ook verantwoordelijkheid. Als dat je aanspreekt kun je ook de keuze maken om administratief medewerker te worden.